ΑΡΧΙΚΗ / ΝΕΑ /

Pinkwashing. Πώς ορισμένοι με αφορμή τον “μήνα ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού” εκμεταλλεύονται την ασθένεια για κέρδος.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τι είναι το pinkwashing; Ενας απλός ορισμός είναι ότι μια εταιρεία (ή σύλλογος) χρησιμοποιεί αυτό το αναγνωρίσιμο σύμβολο ή την απόχρωση της ροζ κορδέλας για να προωθήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία χωρίς να υποστηρίζει ουσιαστικά την έρευνα ή την ευαισθητοποίηση για τον καρκίνο του μαστού.

Η έλλειψη λογοδοσίας και διαφάνειας παγκοσμίως στο μάρκετινγκ της ροζ κορδέλας είναι εξαιρετικά προβληματική. Οι ροζ κορδέλες είναι πλέον ένα από τα πιο ευρέως αναγνωρισμένα εργαλεία μάρκετινγκ για τον καρκίνο του μαστού, αλλά δεν ελέγχεται από κανένα οργανισμό και η χρήση του δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το σχετικό προϊόν καταπολεμά αποτελεσματικά το πρόβλημα του καρκίνου του μαστού.Αν και χωρίς αμφιβολία η εισαγωγή της ροζ κορδέλας στη ζωή μας βοήθησε στην ευαισθητοποίηση για τον καρκίνο του μαστού, η δύναμη της σταματά κάπου εκεί. Η συντριπτική πλειοψηφία της χρηματοδότησης για την έρευνα για τον καρκίνο του μαστού προέρχεται παγκοσμίως από τον κρατικό τομέα και τις κυβερνήσεις και όχι από τα χρήματα που συγκεντρώνονται από αυτούς τους τύπους εκστρατειών μάρκετινγκ. Και επειδή δεν ρυθμίζεται από πουθενά το πώς οι εταιρείες χρησιμοποιούν το σύμβολο, αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από αυτές. Ορισμένα προϊόντα ομορφιάς και ευεξίας χρησιμοποιούν τις ροζ κορδέλες για να προσπαθήσουν να διαφημίσουν ότι είναι “φυσικά” και ότι δεν αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού. Άλλοι το χρησιμοποιούν για να υποδείξουν ότι η εταιρεία θα δωρίσει ή έχει δωρίσει ένα ποσοστό των κερδών της σε προγράμματα ή έρευνα για τον καρκίνο του μαστού. Υπάρχει, όμως, και ένας αστερίσκος: Πολλοί δεν λένε ούτε πόσα θα δωρίσουν ή αν ο όγκος των πωλήσεων θα επηρεάσει άμεσα το τελικό ποσό που θα δωρίσουν.

Όταν οι εταιρείες εστιάζουν αποκλειστικά στην ευαισθητοποίηση και όχι στη δράση, το pinkwashing μπορεί πραγματικά να βλάψει την ίδια την αιτία που προορίζεται να υποστηρίξει. Το να εστιάζουμε στην «αύξηση της ευαισθητοποίησης» σημαίνει ότι αν μόνο οι άνθρωποι ήταν περισσότερο ενήμεροι για αυτήν την ασθένεια, με κάποιο τρόπο θα λυνόταν το πρόβλημα με τον καρκίνο του μαστού. Και αυτό είναι προφανώς λάθος. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο καρκίνος του μαστού και εξακολουθεί να είναι ο πιο συχνά διαγνωσμένος καρκίνος παγκοσμίως.Οι καμπάνιες pinkwashing τείνουν επίσης να εστιάζουν στο τι μπορούν να κάνουν τα άτομα (και τι πρέπει να αγοράσουν για να αισθάνονται καλύτερα για αυτό). Για παράδειγμα, πολλοί ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να κάνουν εξετάσεις για τον καρκίνο του μαστού. Ενώ η έγκαιρη ανίχνευση σώζει ζωές, οι αυτοεξετάσεις και οι μαστογραφίες δεν θεραπεύουν τον καρκίνο, ούτε μειώνουν τον κίνδυνο για τον πληθυσμό γενικά. Αυτό απομακρύνει την προσοχή από τις εταιρείες και τις βιομηχανίες που ισχυρίζονται ότι υποστηρίζουν την έρευνα για τον καρκίνο του μαστού αλλά στην πραγματικότητα συμβάλλουν στην επιδημία του καρκίνου του μαστού χρησιμοποιώντας συστατικά που αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού ή κάνοντας δωρεές σε βιομηχανίες που το κάνουν!

Εάν ενδιαφέρεστε να προωθήσετε την έρευνα για την ανακάλυψη μιας νέας θεραπείας για τον καρκίνο του μαστού, είναι πάντα καλύτερο να κάνετε δωρεά απευθείας σε οργανισμούς που κάνουν αυτό το έργο, ώστε να έχετε καλύτερη εικόνα του πού πηγαίνουν τα χρήματά σας. Μπορείτε να κάνετε δωρεές σε ερευνητικά ιδρύματα ή νοσοκομεία που έχουν βοηθήσει εσάς ή τους αγαπημένους σας.Αναρωτηθείτε πόσα χρήματα από αυτό το προϊόν που αγοράζετε πηγαίνουν πραγματικά για την υποστήριξη προγραμμάτων για τον καρκίνο του μαστού. Αναζητήστε προϊόντα ή εταιρείες που δηλώνουν ξεκάθαρα πόσα θα δωρίσουν για κάθε αγορά. Δείτε τα ψιλά γράμματα για πληροφορίες σχετικά με το πού μοιράζεται η εταιρεία τα έσοδα από τις πωλήσεις ενός προϊόντος ροζ κορδέλας και σε ποιο ποσό. Ορισμένες εταιρείες θα πουν ότι δίνουν στην «έρευνα για τον καρκίνο του μαστού», αλλά δεν μοιράζονται περισσότερες λεπτομέρειες. Και επειδή είναι μια τόσο ευρεία κατηγορία, αρκετοί οργανισμοί ισχυρίζονται ότι προωθούν την έρευνα για τον καρκίνο του μαστού, αλλά δεν εξηγούν ακριβώς πώς.Και τέλος. Αναζητήστε το τι κάνει η εταιρεία για να συμβάλει στην καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, ορισμένες βιομηχανίες που ισχυρίζονται ότι υποστηρίζουν την έρευνα για τον καρκίνο του μαστού συμβάλλουν στην πραγματικότητα στο να αυξάνουν με τη δραστηριότητα τους τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού.

Ο καλύτερος τρόπος για να επισημάνουμε την υποκρισία στην κουλτούρα του μάρκετινγκ της ροζ κορδέλας είναι να γίνουμε πραγματικά ενεργοί πολίτες. Μόνο έτσι θα βοηθήσουμε τελικά και στην υπόθεση του καρκίνου του μαστού.

Η διεύθυνση του Iατρείου Βόλου άλλαξε.
Το ογκολογικό ιατρείο θα λειτουργεί στη διεύθυνση: Σπυρίδη 89 με Γαλλίας.

Η διεύθυνση του Iατρείου Βόλου άλλαξε. Το ογκολογικό ιατρείο θα λειτουργεί στη διεύθυνση: Σπυρίδη 89 με Γαλλίας.